花絢爛」はなけんらん. Ornamental Spring

花絢爛」はなけんらん. 
I am ready to apply lacca, pigments and gold leafs,after using european colours.
They are modern experiments using traditional techniques and ancient inspirations. Japan with the Maiko-san & Geiko-san have an older tradition. They have a special charm 
in my imagination.
These are memories related to my childhood where I received as a gift from my father, on the return from a trip, small bookmarks made on silk representing the Maiko-san or the story of Genji Monogatari.(a classic work of Japanese literature written by the noblewoman and lady-in-waiting Murasaki Shikibu in the early years of the 11th century.)
My visual stories speaking of foreign countries where I reflect myself. The color palette, the light, the feelings are combined together in a search for authenticity of different cultural heritage.

Sono pronta per iniziare ad applicare i colori minerali giapponesi , la cera e la foglia d'oro ai miei nuovi lavori dopo aver dipinto con colori europei ad acqua e non. Sono esperimenti moderni che usano tecniche tradizionali e ispirazioni antiche. Il Giappone con le Maiko-san e Geiko-san ha una tradizione molto antica ed ha esercitato sempre un fascino speciale nella mia immaginazione. Sono ricordi legati alla mia infanzia dove ricevevo in regalo da mio padre, al ritorno da un viaggio, dei piccoli segnalibri eseguiti su seta rappresentanti una Maiko-san o la storia de "Il Genji Monogatari (源氏物語 "Il racconto di Genji")
Le mie storie visive parlano di paesi stranieri in cui mi rifletto. La tavolozza dei colori, la luce e i sentimenti si mescolano 
e combinano insieme in una ricerca di armonia e autenticità del diverso patrimonio culturale.
©Elenashirinfineartphotography| all rights reserved.